+31 (0) 33 789 00 33 NL EN

Datacenter Services
Share in your network:

Vendor Support vs Third Party Maintenance

Maart 22, 2019

TPM-OEM-Support

Voor ieder bedrijf is het van belang dat de IT-infrastructuur 24/7 actief is. Het is dan ook van vitaal belang, om betrouwbare support te hebben op jouw IT-omgeving. Wil je weten welke support het beste past bij jouw IT-situatie? Hieronder bespreken we de voordelen en nadelen van beide ondersteuningsvormen. Is het beter om Vendor support aan te schaffen of past Third Party Maintenance (TPM) beter bij jouw situatie?  Infradax kan jou in beide vormen ondersteunen, dus het hangt af van jouw behoeften. 

Waar moet je rekening mee houden? Er zijn twee zaken in het bijzonder, waar je rekening mee kan houden. Zo is het waardevol om 24×7 support te hebben op je storage, want wanneer deze uitvalt ligt je hele systeem plat. Voor je server is 9×5 support al voldoende, omdat er vaak een replica op een andere server staat. Zolang het redundant wordt uitgevoerd kun je gewoon doorwerken, zonder dat je ergens last van hebt.

Traditioneel Vendor support

Vendor support wordt altijd direct vanuit de fabrikant geleverd. Dit geldt alleen voor hardware vanuit de fabrikant. Defecte hardware wordt vervolgens vervangen door hardware van de Vendor. Bij nieuwe hardware zit vaak drie tot vijf jaar support. Waarna je nieuwe hardware moet aanschaffen of voor een flink bedrag support moet verlengen.

Voordelen van Vendor support

✔️ Bij defect, nieuwe onderdelen van de Vendor;

✔️ Product specifieke kennis;

✔️ Verschillende soorten standaard SLA’s.

Nadelen van Vendor Support

❌ Verplichte nieuwe hardware aanschaffing;

❌ Geen support op refurbished hardware;

❌ Duurder bij verlengen support;

❌ Support is merk gebonden.

Third Party Maintenance (TPM) Support

Third Party Maintenance, of TPM support genoemd, is hardware support door Vendor onafhankelijke bedrijven. Dit is een merkonafhankelijke derde partij, die zorgt voor het onderhoud van jouw hardware. Wij hebben samen met onze partners, al meer dan 10 jaar ervaring met het leveren van TPM Support door Europa en daarbuiten. Niet voor niets zegt Gartner dat 71% van de Fortune 500 bedrijven gebruik maakt van TPM support.

Voordelen van Third Party Maintenance

✔️ 30-70% goedkoper als Vendor support is verlopen;

✔️ Support ook voor oudere en refurbished hardware;

✔️ Third Party Maintenance is aan te passen aan jouw behoeftes;

✔️ Meerdere merken onder één supportcontract met SLA;

✔️ Positieve invloed op de IT lifecycle.

Nadelen van Third Party Maintenance

❌ Support wordt niet direct geregeld door de Vendor;

❌ Prijs voor support op nieuwe hardware is hoger dan Vendor support;

❌ Je krijgt geen softwaresupport.

Nu je zowel de voordelen als de nadelen van Vendor support en Third Party Maintenance support weet. Is het van belang om te kijken wat het beste in jouw situatie past.

Vind jij het belangrijk dat je altijd de nieuwste hardware hebt? Dan past Vendor Support goed bij jou.

Wil je efficiënter met je budget omgaan? Wil je liever verschillende merken onder één SLA hebben? Heb je op dit moment oudere of refurbished hardware? Dan is Third Party Maintenance een goede keuze.

Hardware support nodig?

Of je nu voor TPM Support of Vendor Support kiest, Infradax helpt je graag. Wij bieden zowel TPM als Vendor support, op A-merken als: CiscoHPeIBMDellEMCSun/Oracle en Lenovo. Heb je vragen of wil je advies voor jouw IT-infrastructuur? Neem dan contact met ons op.

Share in your network: